Dimmu Borgir: Sorgens Kammer - Del II


About:
Dimmu Borgir (pronounced "Dee-moo bore-gear") is a symphonic black metal band from Norway. "Dimmu Borgir" literally means "Dark/Foggy Cities" in Icelandic. The name itself is derived from volcanic formations found in Iceland called Dimmuborgir."


Lyrics: Sorgens Kammer - Del II
Minnenes ekko stiller timen
Kneblet i tungsinnets lenker faller jeg ifra
Ikke lenger vil jeg være boltet fast i vemodighetens anker
Men endelig få lengselens slukket - Etter å dra

Drakk jeg for meget av livshåpets krus
Tok jeg gledens forfengelighet for gitt
For min strid mot tomhetens smerte - Denne dødsangstens rus
Er det eneste ene igjen - Som er mitt

I min ensomhet vet jeg likevel
At jeg ikke har noen andre å takke enn meg selv
Derfor er jeg rolig når
Repet strammer rundt min nakke

Stumme viner kan ei gi trøst
Menigmann i gravkorets forsamling vil aldri fatte
Det landet av fortapelse
Jeg egenhendig skapte

Denne intense dragning mot dødens portaler
(Har jeg som) En vandrende studie i gråtkvalt messe-noir
Behersket siden tidens morgen
Men noe jeg aldri lot slippe taket - Var sorgen

Technorati Tags: , , , ,

Labels:

2 Comments

At 9:43 PM, Anonymous Anonymous said...

that's such a great video. Love it.

 
At 1:08 AM, Anonymous Anonymous said...

Dimmu is so F***ing amazing. This was the first song i heard from them, and it is most likely my fave DB song.


DIMMU BORGIR FTW!

 

Post a Comment

<< Home